Isabel

Mera VÅR!

Kategori: Familjen

Man blir alltid lika glad över första Tussilagon man hittar i diket när man promenerar!
            


Det "största" vårtecknet upptäckte jag och Puma när vi solade oss på altanen..
Våran Snok som bor under altanen och har gjort det i många många år (har hon som bodde här innan berättat), har vaknat till liv och är här för att stanna tills nästa vinter vila.
Förra ägarna bad oss att inte ta död på den om vi var rädda. En Snok är bra att ha, så det hade vi INTE tänkt göra. För där Dom har deras revir finns inga Huggormar tydligen, och Huggisar vill man inte ha på tomten då dom verkligen är farliga för hundarna.

Puma var iallafall väldigt nyfiken på den konstiga varelsen som låg precis bakom min solstol där jag satt och drack mitt te. Va lite orolig att den skulle slingra sig in då jag hade öppen dörr. Men den låg så skönt och solade med oss och brydde sig inte alls om att rymma när hundarna klampde omkring runt den, helt orädd liten varelse (eller den är tydligen stor för att vara snok).
        
        
       Ser ni den i dörrspringan? Tänkte nog döpa den, några förslag?

                                   Kram sålänge!!!

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Oaaaaa, vad jag skulle bli rädd om jag såg snoken! (Fast man vet att den inte är farlig...) Det kryper i mig bara genom att se bilden... Men det låter ju bra att ni slipper huggormar om ni har en snok på tomten. Döp den till "SnÅke". Hehe...

    2009-04-07 | 18:15:14
  • Marika säger:

    Ja fy har dom redan vaknat..

    Vi såg 2 stycken under huset (Grunden)förra sommaren och min sambo är livrädd för ormar och vi ska ner under huset i helgen för att dra kablar:(

    2009-04-07 | 21:51:26
    Bloggadress: http://marika79.blogg.se/
  • sofie säger:

    Fy fan Izza nu kan inte jag komma hem till er mer.. det kryper i hela kroppen när jag ser bilden usch..

    2009-04-09 | 15:45:28
  • isabel säger:

    sofie sluta larva dig, den e ju så sööööt!

    Snåke är ett bra namn =0)!!

    2009-04-09 | 23:07:01
  • Malena säger:

    Jag tkr ormen ska heta "Busen" ;-)!



    Bilden på fina vovven med tussilagon var ju helt underbar!!

    2009-04-12 | 02:11:52
    Bloggadress: http://malenasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här: