Isabel

Öland 2009

Kategori: Äventyr/Resa

Tiden gick lite för fort där nere på Öland =0(.. redan hemma igen. Nästa år om vi åker blir det längre än tre dagar och en större stuga haha man märker först när man bor litet hur stora dom egentligen är. Dom täckte typ den ända golvytan som fanns i den lilla, men mysiga stugan vi bodde i.

100 meter från den millånga stranden låg den och vi hade en egen liten uteplats också.

Jag har såååå mycket bilder ja vill lägga upp får se hur mycket jag orkar, ont i rumpan av den långa vägen hem även om den gick fortare för mig (med en ELLE tidning och internet) än för Björn som fick köra hela vägen. Han ville det.. jag erbjöd mig faktiskt =0).


Stugan

bakom dessa träd ligger stranden


lilla köket

och säng




Inte så brun än...




Sjukt många Maneter!


Ser ni dom!

Men dom var inte faliga alls, var riktigt mysigt att bada med dom efter ett tag haha.. Va dock inte såhär många överallt!



Gissa om hundarna gillade stranden..










                              Vi besökte fyren (vad den nu hette)
                             

Mjölksyra och äntligen uppe.. Håller i mig hårt eftersom jag är ganska höjdrädd!

Fin utsikt!

Avslutade dagen med en matbit i närheten av fyren.. Blev mycket äta ute och onyttigt under resan =0b


Dagen därpå testade vi pool livet istället som vi hade tillgång till, för att slippa sand överallt. Där hade dom bastu och spa avdelning. Där vi även fick våra behandlingar.

Men fortfarande utsikt över havet såklart!

Såå fint! (Katarina titta, naglarna sitter kvar ;0) )




Här snålar vi INTE med oljan!! Brunast vinner..
 

              Klockan är tre, dax för behandling..
             
En nöjd älskling efter en helkroppsskrubb.. Köpte även hem den underbara saltskrubben!


Sen var det min tur och det blev fotbehandling. Superskönt och bra för mina strandtorra fötter!


Poolen var mysig, men inget slår väl ändå strandkänslan!!



Sen blev det kväll igen och vi testade på Ölands nog mest kända restaurang! Och det gjorde vi rätt i för det var en av det bästa restauranger vi ätit på någonsin!!! Rekomenderas varmt!!!!

Mitt ute i ingenstans ligger detta "hak" som från början var ett svartbygge men idag ett av "Ölands måsten". Många både kända och okända människor har besökt stället!


Här betalar man 300:-/pers i entrén och sen får man äta hur mycket man vill av deras buffé och helstekta lam och gris (som dom är kända för)

Man inte vara vegetarian

Baren och en solbränd Björn



Mysig inredning!                                                  Bra livemusik!

och super gott vin, men det kan bli svårt att välja då det finns massor, massor att välja på. Dom har även vinkällare och vinprovning här.

Vinprovarmaskin..
och sist men inte minst takterassen.. Så mysigt i solnedgången!





Sista dan och det är dax att åka hem..

Vi tog vägen längs kusten, solade och badade lite på vägen




Stannade till i Borgholms centrum för en liten runda för att sen lämna ön..

pappa e du här?.. hehe




Hej Då Öland!

Kommentarer

  • Josefin Staaf säger:

    Åh, gud vad härligt ni verkar haft det!



    Kram!



    xxx

    2009-08-21 | 03:34:14
    Bloggadress: http://josefinstaaf.com
  • Jossan H säger:

    Fan va ni måste ha haft mysigt! Dit ska jag nästa sommar! kram

    2009-08-22 | 00:58:28
    Bloggadress: http://mynameisjosefin.blogg.se/
  • Lena säger:

    Hej,

    är det akryl eller gele naglar du har nu? :)

    Kram Lena

    2009-08-22 | 12:24:04
  • Isabel säger:

    Jaa åk dit jätte mysigt!



    Lena: jag har gelénaglar, och det funkar absolut bäst på mig.



    Kram

    2009-08-22 | 13:54:37
  • Anonym säger:

    mysigt :))

    va bra att du har dom kvar Isabel,då blir det bara fyllning..haha!

    kram på dig

    2009-08-23 | 20:12:06
  • Katarina (nails) säger:

    mysigt :))

    va bra att du har dom kvar Isabel,då blir det bara fyllning..haha!

    kram på dig

    2009-08-23 | 20:13:28

Kommentera inlägget här: