Isabel

Allahjärtansdag överraskning!

Kategori: Högtider

Tänk att jag inte märkte att Björn packade in två Snowboardar och utrustning innan vi åkte iväg.. Började undra vart vi var på väg när vi passerade Gävle.

Kungsberget.
Vi skulle åka snowboard i deras backar denna dag. Min älskling hade köpt snowboard bräda och byxor till mig i smyg i förväg.
Det var jätte länge sen jag åkte bräda så det var en utmaning kan jag lova. Trött som f**n och utan tålamod men efter någon timme och en kaffe vaknade jag till liv och började anstränga mig lite mer.
Stackars Björn som fick stå ut med mig hackades ner för backarna.. men det var super väder, JÄTTE mysigt att pussas i liftarna och titta ut över "byn".
              
     


              



Efter en mysig dag åkte vi från Kungsberget förbi ett stort köpcentrum på vägen, kommer inte ihåg vad det heter men det va en massa affärer.. Blev en snabbshopping för att sen åka hem och byta om. Sen bege oss in till Uppsala stad där Älsklingen bokat bord på en jätte mysig grekisk restaurang.



ALLAHJÄRTANSDAGS MIDDAG




Kvällens outfit:

Oversize linne från dagens shopping: Bik Bok
Ormleggings: Gina tricot
Skor: Have2have.se


Proppmätta gick vi ut på stan för att se oss omkring. Jag har faktiskt aldrig varit i Uppsala o utforskat NATTLIVET förr.


Vi var ute lite för tidigt tydligen för alla "riktiga" ute ställen var precis öppnade och inge folk. Men efter lite till letande i -10 grader hittade vi ett perfekt ställe för kvällen "Tilltugg", ett litet soft ställe med bra musik.
Vi var dock inte ute efter att tok festa denna kväll då vi var helt slut efter dagens prestation i backarna och dessutom åkt över 50 mil sammanlagt. Så det blev hemgång efter efterräten.


Jag har hittat en ny favvo drink Mojito jordgubb och melon såå gott! Efterrätten va också god, nån creme brule variant.

Jag fixade det lite fint i sovrummet hemma med rosor och slängt massa kondomer på sängen hehe min humor!



                                 
                              
          Det var min dag, jag hoppas ni haft en romantisk och trevlig Allahjärtansdag! 

                                                      Många kramar Isabel

Kommentarer

  • Lalitta säger:

    Vilken mysig och lång dag ni haft! Va cool du ser ut på din snowboard :-) Björn har verkligen ansträngt sig :-)))

    2009-02-16 | 03:47:44
    Bloggadress: http://lalitta.blogg.se/
  • Jossan säger:

    Vilket fint och orginellt alla hjärtans firande! Ni verkar haft jättekul. Ja, vi var på grill! Min favoritresaurang alla kategorier :-)

    Kram /Jossan xxx

    2009-02-16 | 04:11:39
    Bloggadress: http://josefinstaaf.blogg.se/
  • Liz säger:

    nemen!! jag tror att björn ska få lära jimmy ett och annant på hur att vara en romantiker :) gud va mysigt ni verkade ha! kungsberget såg ju super mys ut!! kram

    2009-02-16 | 20:51:50

Kommentera inlägget här: