Isabel

Djurplågare?

Kategori: Allmänt

Fick ett samtal av Länstyrelsen idag på hemtelefonen.

-Vi har fått in en anmälan om att två stora hundar sitter i en hundhage på dagarna från kl: 08:00-15.00 varje dag.

Först trodde jag dom ringt till fel fastighet/hundägare men när hon beskrev exakt vad den ANONYMA personen hade beskrivit så var det garanterat vårat place.
Faktum är att JAG ringt anonymt för några månader sen ang våra grannar snett över gatan, då dom tre hundarna i stort sett BODDE i hundgården/buren dygnet runt och skällde väldigt ofta och man hörde på deras skall att dom var riktigt understimulerade.

Jag sa ju självklart som det var till länstyrelse tjejen att det var ett misstag då våra hundar varit i hagen max 6 gånger, med täcken, under vintern och då under uppsikt samtidigt som vi varit på tomten och jobbat eller inne. Men aldrig att jag skulle lämna dom där ensamma när vi åker iväg flera timmar, vill dom så kan dom rymma.
Dom hade dessutom varit hos oss och kollat runt på tomten på hagen och så, och hon sa att den inte såg särskillt använd ut hundhagen.
Dessutom jobbar jag natt (två nätter/vecka) och Björn jobbar på dagarna så dom är nästan ALDRIG ensamma hemma, sa jag också till henne.
Dom skulle "lägga ner fallet".

Haha, man börjar ju tänka och undrar vad det är för ena som vill jävlas.. Är det dom VI ringde och "anmälde" som ger igen på oss, och isånafall hur har dom fått reda på att det var vi? Kanske var uppenbart att det var vi då vi ringde efter bara några månader vi bott här och dom visste att ingen annan vågat göra det..kanske. En "snäll granne" jag pratade med hade velat göra det men inte vågat då hon var rädd för att dom skulle fatta.
Djurvän som man är SKITER man i sånt och RINGER.. Djurens bästa går ALLTID först!

Eller är det bara nån avundsjuk uttråkad idiot som ringt?,
Vi har trots allt "byns" finaste ställe ;0)!

Vad tror ni?

Vet inte exakt hur det gick efter den gången JAG ringt men det ser ut som att dom byggde hagen större, dom var inte ute lika ofta heller, så det var ju positivt! 

Jag tar gärna emot besök så dom ser att allt står rätt till det kunde ju faktiskt varit djurplågeri, i ett annat fall.
Det var tydligen idag dom var här och jag har faktiskt varit hemma hela dan förutom när jag varit ute på prommis förstås. Trist att jag missa!

Min ena plågade stackars vovve...?
         

Våga anmäla om det är nått som inte står rätt till!! Kan bara bli bättre (för djuren iallafall)!!



Puss och Kram I

Kommentarer

  • honey säger:

    dags att anmäla dig till grann fejden, haha , skoja

    men sjuka granna du har ,stackars dig

    2009-02-17 | 23:07:33
    Bloggadress: http://honeypt.blogg.se/
  • Lalitta säger:

    juste honey. grannfejden näst :-)))

    2009-02-18 | 00:39:23
    Bloggadress: http://lalitta.blogg.se/
  • Jessica säger:

    Usch, så trist det där! Jag tror det är de som ni ringde om, såklart. De tänker säkert att det varit tyst länge, men så flyttar ni dit och då får de en anmälan på sig. Försök att prata med dem om du träffar dem?



    Ja, svartsjuka finns det säkert gott om här på vischan!!! Och ert hus som ser ut att ha blivit hitflyttat från Djursholm sticker säkert i ögonen på vissa småaktiga människor. Hehe...! Deras sorg ju! /Jessica.

    2009-02-18 | 07:58:59
  • isabel säger:

    hehe..

    2009-02-18 | 13:14:03
  • Sandra säger:

    Hej gumman,

    Vilka sjuka människor det finns. Pumis och Diva kunde inte haft ett bättre hem!! Och du har helt rätt att vi alla måste ta ansvar för att djuren har det bra!

    Ge dem båda en stor puss från mig!

    //Sandra

    2009-02-18 | 16:20:57
  • Anonym säger:

    Bra gjort av dig att anmäla grannarna! Få som har civilkurage nog att göra något dylikt. Bra resonemang om att djuren ska ha det bra. / Mathias

    2009-02-18 | 20:11:46
  • Isabel säger:

    Tack för snälla komentarer! Skönt att det finns fler som tycker som jag ;0)..

    2009-02-19 | 03:02:41
  • Malenas värld säger:

    Jättebra att DU ringde om deras hundar iaf.. jag HATAR djurplågeri! Dina hundar vekar ha det bra iaf =)



    Puss & Kram

    2009-02-28 | 14:41:01
    Bloggadress: http://malenasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här: