Isabel

Ensamma hemma!

Kategori: Shopping

Idag är jag och Puma ensamma hemma, då Husse och Diva jobbar sent. Har varit riktigt skönt faktiskt. Visst, vi är ofta ensamma på dagarna men inte så här sent.

Vi åkte iallafall till Uppsala för att köpa hundmat tidigare på dan. Men jag undrar om jag hade orkat åka om jag inte hade en liten baktanke att jag kanske skulle hittar nått till mig själv!
Klart jag gjorde det!!!
Jag vet.. jag har lite svårt med att åka iväg och INTE köpa nått, det är som ett beroende! Det bara kittlar i kroppen och man känner hur smilgroparna blir djupare =0).. Man måste bara ha!.. Även fast man vet att man inte borde, speciellt i dessa dåliga månader/tider.
Men man blir så glad ju, det förtjänar man väl att vara.. eller?

Dagens shopping:


Lite söta under kläder och over knee strumpor från Kappahl och lite smink. Dessa Viva la diva ögonskuggor är riktigt coola. Heter NEON och lyser verkligen!!!
Jag smyger mig in med lite färgsprakande ting då jag saknar VÅREN enormt mycket..


Ha ha ser ut som jag ska på gympa eller nått. Men visst e dom söta (och färg glada =0) )!!


Pumas och min kväll i bilder:


Har hittat en ny favvo efterätt.. Smördegs plattor som man kan göra lite hur man vill med. Här lägger jag marmelad emellan. Super gott och går snabbt!
          

Men först måste man äta riktig mat ju..


....Okey då, du får väl va i soffan! men säg inget till husse =0)...


           

Ska snart gå och lägga mig, ska upp tidigt för att besikta bilen.. suck, dom tänker inte på oss natt arbetare som inte är vana vid sånna tider! Sover absolut bäst vid den tiden.

Puss och god natt från mig och Puma!!

Kommentarer

  • minea säger:

    Jag körde på samma grej. Var tvungen att handla något tråkigt (mat) men piggade upp det hela genom att shoppa loss på alldeles för mycket kläder.

    Söta söta Puma :)

    2009-01-29 | 23:37:45
    Bloggadress: http://minealolli.blogg.se/
  • Stina säger:

    Jag gjorde också käk med smördegsplattor idag men jag hade kött, champinjoner och färskost i :)

    2009-01-30 | 00:39:12
    Bloggadress: http://staiina.blogg.se/
  • Lalitta säger:

    Åååh ni pussas!

    2009-01-30 | 08:03:22
    Bloggadress: http://lalitta.blogg.se/
  • Jessica säger:

    Här ska du få ett recept att INTE göra med smördegsplattor... (Hehe... INTE göra, för man blir beroende...)



    På kortsidan av en rektangulär smördegsbit, som du kavlat något, till typ 10*15 cm, lägger du: lite riven mandelmassa, lite mer nutella-creme, lite riven/hackad FIN mörk choklad. Rulla ihop till en rulle, lägg skarven nedåt, pensla med vispat ägg och strö över mandelspån... In i 175 grader varmluftsugn ca 20 min, kolla dem då och då. Sen innan du äter dem: Pudra på lite florsocker. SJUKT GOTT! Det blir som värsta bakelserna, hur gott som helst... :) /Jessica.

    2009-01-30 | 10:08:08
  • Julija säger:

    underkläderna var superfina! visste inte att kappahl hade så fina underkläder, kanske borde ta en titt där snart =)



    o ögonskuggan vill jag definitivt testa, men har fått höra att man kan få allergiska reaktioner av Viva La Divas ögonskugga.... du fick inte d eller?



    va stooor hunden såg ut på bilderna hhihi är den så stor på riktigt oxå? =)



    2009-01-30 | 18:43:51
    Bloggadress: http://julijal.blogg.se/
  • Isabel säger:

    Jessica: Super det ska jag prova! Bra med tips, jag har ju bara improviserat lite.



    Julia: Jo jag vet vissa får lite reaktion av Viva La Divas smink men jag tror dom är lite överkänsliga då, jag märker ingenting av det.

    Ja hon är lika stor somk det ser ut ;0)!

    2009-01-30 | 21:55:51

Kommentera inlägget här: