Isabel

Födelsedag!

Kategori: Högtider

Igår åkte vi till vårat landställe som ligger ungefär en timme från oss. Där trivs jag som bäst på sommaren igentligen, men åkte för att fira mamma som fyllde 66 hela år. Det var faktiskt jätte mysigt med brasa och god mat!



Det blev kräftor, nån räkröra på kronärtskocka, lax och skumpa..


 


Pappa har alltid nått projekt på gång, speciellt på landet. Projektet som gäller för tillfället är en pool (fastän vi har havet neranför huset). Ja planerna var från början bara en pool men de växte till; en byggnad på två våningar som sitter ihop med poolen, bastu (nr två, har redan en nere vid brygga), dusch inne, dusch ute, relax rum med soffa och tv, gym, jet stråle i poolen för motions sim mm.

Lite bilder under uppbyggnaden..



Det lilla huset till vänster ni ser på bilden är där jag, Björn och hundarna bor när vi är här ute. En ganska nybyggd stuga då den gamla (som var farmors) revs när huset blev för gammalt. Mysig stuga med två rum och ett sov loft, badrum, kök och en stor altan mot havet.
Stora huset till höger är där mina föräldrar håller till. Sen finns det några byggnader till på tomten med boende möljigheter som "lillstugan", nere i bastuhuset och "ateljen" som vi kallar det stora rummet över dubbelgaraget (som är en av pappas föredetta projekt). 

Har inte varit på landet sen i sommras så igår fick jag se vad som hänt..
 


Ja mycket har hänt men det kommer inte vara ´helt färdigt förrän i sommar.

Här kommer jag ligga i sommar med solglasögon, bikini och en kylande drink i handen, svårt att föreställa sig nu..

Kommer bli fint till slut om jag känner min far rätt. Ska bli spännande att se det slutliga resultatet!


I helgen ska vi ut och fira Chrystals och Pers två års dag. Ska bli riktigt skoj, va ett tag sen vi tre brudar va ute nu. Den här gången fick killarna turen att följa med =0)!


Vi ses på lördag... yeeeeah!

Puss & Kram Isabel



Kommentarer

  • Lalitta säger:

    Jag vill också provsimma poolen när det blir klart :-) Det verkar bli jätte fint. Ja, lördag, vad ska ja ha på mig? Måste tänka redan nu ;-)

    2009-01-07 | 02:47:15
    Bloggadress: http://lalitta.blogg.se/
  • honey säger:

    guuud va god mat ni hade där på födesedagen och landet såg sjukt mysigt ut , jag ha 2 st outfitts val inför lördag , skönt att man nångång vet vad det kan bli för outfitts sitället för som vanligt ute i sista minut och dra på sig tillslut vad som helst haha

    2009-01-07 | 18:55:50
    Bloggadress: http://honeypt.blogg.se/

Kommentera inlägget här: