Isabel

Lördags bio!

Kategori: Dagens outfit

Blev bio igår och vi såg filmen Män som hatar kvinnor. En svensk thriller som handlar om (vad den heter) män som HATAR kvinnor.
Vad går upp mot en bra svensk film!.. Kan inte kännas mer äkta. Den var verkligen GRYMT bra, och jag är kräsen när det gäller film! Väldigt starka scener i filmen som berör starkt.



Efter vårt lilla biobesök på väg hem, trodde jag, när jag upptäckte att vi åkte åt helt fel håll. När vi va typ mitt i stan började jag undra vart vi skulle. Snacka om att jag inte är uppmärksam haha!
- Vart är vi på väg?
- Du ville väl ha en drink?
Har han fått nya förmågor att läsa tankar, tänkte jag då jag inte sagt ett knyst om det. Eller hunnit gå in på min blogg på typ de fem min han hade på sig från att han kom hem tills att vi åkte? Ne så intresserad är han ju inte av den!?
Gillade iallafall läget och stannade till på ett mindre hak på Ö-malm för en Mojito strawberry =0). Tänkte träffa upp Jenna med vänner när vi ändå va i stan, på en release fest men dom var redan på väg därifrån så vi stannade till på ett Irlänskt ställe några steg bort för en irish coffee istället.


Dagens outfit:

T-shirt: Vero Moda
Kofta: Gina
Favvo Jeans: Diesel
Skor: Have2have.se
Fuskpäls jacka: Cubus


När man är ute på stan en lördags natt nykter får man se den från en helt annan vinkel.
Åkte t ex. förbi tre killar som vi till en början trodde lådsas bråka men när de två killarna började ladda sparkar i magen på den ensamma killen förstod vi att d va på riktigt! Det var ganska mycket folk på gatan...... OCH INGEN GÖR ETT J-A SKIT!

Det händer så ofta på stan och där det FINNS människor men för fega för att göra nått, oftast.
Blir så arg, då jag varit med om en sådan situation där jag varit "offret" och ingen gör nått. Jag blev inte skadad då men fick känna på situationen.
Vi stannade givetvis bilen och Björn sprang dit då dom precis slutade mata sparkar och slag. Polisen kom kort efter när vi redan var på väg därifrån, svärandes över de puckade brattsen!!!  
USCH...



                     
                                      Kramar Isabel

Kommentarer

  • Mathias säger:

    Ju mer jag läser din blogg, ju mer imponerad blir jag av ditt civilkurage! Underbart att det verkligen finns sådana som du, som verkligen bryr sig om vad som händer i omgivningen. Stå på dig Isa! Fortsätt som du gör. Det behövs flera som du! Kram!

    2009-03-02 | 12:58:48
  • Isabel säger:

    TACK Mathias! Kul att du läser min blogg =0)! Kramar

    2009-03-02 | 16:12:50
  • honey säger:

    ni åkte och tog en drink ändå haha det bra att Björn va så omtänksam i alla fall,



    Usch sjuka människor , jag kan inte helle bara går förbi när jag ser nått sånt

    en gång när jag skulle in på kunsum i centrum och på vägen ut stog det en kille med 2 hundar och han sparkade ena hunden och jag tittade på han försöker och ser varför han gör så och om han tänker slutar , men neep han sparakade den stakars hunden hårdare och hårdare och till slut låg hunden på marken och ålade av smärtan , allt gick så snabb jag han inte själv reagera för jag fattar inte hur man kan göra så mot sina hunda? jag gick fram till han och skrek: men hallå sluta sparka hunden , är du dum i huvudet?? även jag va sjukt rädd för han , han verka vara en agressiv typ , mitt hjärta bankade i snabb tempot när han plösligt tittade upp på mig med en ilske blick och han sa: har jag sparkat dig lr? ska jag döda dig lr varför lägger du dig i ? samtidgt som han gick värdigt snabb mot mig och jag föröker säga till han att han skulle sluta men han fortsatt så jag hoppade in i en taxi och ringde polisen , polisen ringden sen och tyvär fick dom inte tag på den mammen pga att det anses inte vara en allvarligt fall så dom hade inte tid att letar upp han ???? skitsnack! jag skakade i flera daga för de och tyckte så synd om stackars hunden så jag nästan grät när jag ser på min egen hund, USCH

    2009-03-02 | 23:18:02
    Bloggadress: http://honeypt.blogg.se/
  • honey säger:

    YEAH , im sooo proved of me too ;) jag längtar verkligen nu :D

    2009-03-02 | 23:20:49
    Bloggadress: http://honeypt.blogg.se/

Kommentera inlägget här: