Isabel

IKEA shopping och Arbetsrum

Kategori: Heminredning/Trädgård

Som sagt man hinner inte sitta framför datan lika mycket när man är ledig, eller man vill helt enkelt inte. Jag är ensam hemma och har städat, tvättat och fixat hela dan så det finns inte så mycket kvar att göra faktiskt.. SKÖNT!! Så jag tänkte ta igen bloggandet lite nu när jag sitter i vårat fiin fiina arbetsrum som jag trivs i efter att vi fixat i ordning det. Kolla själv..

        
Gillar ni IKEA så rekommenderar jag denna, stort, massa showrooms, insperation och man upplever inte att det är så mycket folk eftersom det är så stora ytor (iaf när vi va där).
Handlade ju framförallt till arbetsrummet men också lite annat tjaffs. Ja ni vet ljus, glas, skålar mm som man alltid plockar på sig för att det är så billigt!

                        En nöjd izza har hittat det hon letade efter...
                       

Köpte en obehandla bänkskiva som vi (Björn) sågade till och målade vit. Tog några veckor innan den kom upp men NU sitter den =0D
                      
Du tar hutchen och pallen                                        så fixar jag stolen




RESULTATET


Allt går i vitt med en liten lantlig känsla =0). Två arbetsplatser blev det och det är ju super när man t ex ska pyssla. Hutch, pall o stol är nytt från IKEA.




Det antika skrivbordet hade vi innan och behöver inte slitas på lika mycket längre då vi kommer sitta mest på den nya arbetsplatsen. Bordet är ett Blocket.se fynd och om målat vitt.
                             
Kartan målade jag när vi precis köpt huset. Det krävdes tålamod vill jag lova. Beställde hem en overhead bild med kartan på och lånade en overhead av en bekant då det inte finns att köpa längre tror jag.
När jag äntligen blivit klar med konturerna upptäckte jag..... Jag var så konsentrerad på att måla småkonturer och att få det rakt att jag inte tittade på helheten...!
Jag hade målat KARTAN åt FEL HÅLL! haha.. Det var bara att slipa bort den gamla färgen, måla vitt igen, och börja om från noll. Det man inte har i huvudet..
           

Det var arbetsrummet det. Sjukt kul att fixa i bara ett rum och sen se resultatet. Vi gjorde ju faktiskt inte så mycket, men det känns som ett helt nytt rum ändå, bara av att köpa till några få möbler och möblera om lite av det som fanns innan.

Närsta projekt blir gästrummet där jag tänkte göra en till sänggavel själv. Får se vilken stil det blir. Kommer inte bli som vårat sovrum som går i mörka färger, det kommer bli ljusa fina färger denna gång.

Kramar Isabel

Kommentarer

  • Julija säger:

    så fiint det blev =)



    älskar dina inlägg om heminredning!

    2009-05-21 | 00:04:01
    Bloggadress: http://julijal.blogg.se/
  • isabel säger:

    Kul att du gillar det Julia =0), glad jag blir!!!!!

    2009-05-21 | 22:01:31
  • Jessica säger:

    MG att du orkade rita kartan, och TVÅ gånger dessutom...! Jag skulle fått magknip, otålig som jag är. Men fint blev det ju!!! Du är jätteduktig!!! Du har inte funderat på att plugga inredning...? Du har ju talang, menar jag... :) /Jessica.

    2009-05-22 | 09:14:41
  • Isabel säger:

    åå TACK.. jo jag har egentligen inget tålamod heller men ville verkligen ha kartan, så jag gav mig f**n på det.

    Ja det vore roligt men plugga... vet inte om jag har ro till det. Kostar massa pengar. Men kanske när man har så bra ekonomi att man kan vara ledig och göra vad man vill, som plugga =0).

    2009-05-22 | 18:05:01

Kommentera inlägget här: