Isabel

Trädgårds fix

Kategori: Heminredning/Trädgård

Gräsklippning

                                
Rosklippning och rensning av överväxta gångstenar


När vi hämtade hästbajs (gödsel till rabatterna), med fyrhjuling o släp från stallet, hittade vi en spännande krabat.
Någon som vet vad denna varelse ska bli, skalbagge, fjäril??? Notera nycklarna bleve den så förstår ni hur stor den är. Man blev inte så sugen på scampi längre haha.. jag som älskar scampi =0S


Lite energi efter dagens arbete och upptäckter.. Pannkakor såklart!!!


Plantering i blomlådorna när mörkret smyger sig fram, hmm dygnet borde vara längre, hinner ju knappt nått!
                      


Här är våran nya mikrovågsugn som vi beställde för bara några dagar sen från tretti.se ( =TIPS! Billigare än allt annat + fri hem leverans och dom är super snabba. Vi har köpt allt nytt där i från såsom: tvättmaskin, torktummlare, självgående dammsugare mm).
Våran gamla Gaggenau mikro orkade inte mer tyvärr. Älskade den mikron, den var så snygg och stilren. Dörren var som en spegel och den matchade allt i köket.
Men vi hade tyvärr inte råd att köpa en likadan igen då den kostar uppåt 30 000:- (!!!) när vi ringde till NK (där den bla säljs) för att fråga. Lite väl mycket pengar att lägga ut på en mikrovågsugn kan jag tycka.
Men den nya duger, också ganska snygg och man kan spegla sig nästan lika bra ;0)!


(UPPDATERING) Den gamla




Nu ska jag åka och hjälpa Björn, så han inte drunknar när han  ska göra ett dyk jobb här på Värmdö där vi även tillbringat natten eftersom jag var tvungen att gå till tandläkaren tidigt imorse. Så jag fortsätter att ta igen mitt bloggande senare.

Kramar Isabel 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: