Isabel

Stolt!

Kategori: Heminredning/Trädgård

Vad mycket jag har fått gjort dessa dagar, utan att behöva röra mig så mycket (haha). Ni vet sånna saker som egentligen tar emot och man skjuter upp dem tills en annan dag, dessa grejer har jag tagit i tu med som jag gått och dragit på FÖR länge, så skönt! Som ett jätte jobbigt högt hinder man måste klättra över, hehe vad jag överdriver men ändå känns super bra iallafall!

En av grejerna, som kanske var minst jobbig, var att lägga ut en annons på vårt gästhus som bara står tom helt i onödan. Tror vi haft övernattande gäster där 4 gånger sen vi flyttade hit för ca ett och ett halvt år sen.
Att sen få sex lax extra i månaden tackar man ju inte nej till, eller hur!
La upp annonsen igår och det har redan svarat en hel del som vi skulle kunna tänka oss bo där =0), så nu ska vi väl ta hit dem och sen välja!
Ganska skönt att ha någon i närheten också, det är ju ganska ödsligt här och jag tror Björn kommer uppskatta det mest när jag är borta på nätterna.
Han kommer nog samtidigt tycka det är tråkigt eftersom han är den enda som nyttjar husen, just de gymmet vi har där nu. Men jag kan inte påstå att han gymmar allt för ofta.

Så vad säger ni, ska vi hyra ut eller ha det för oss själva så vi (Björn) kan nyttja gymmet =0) och använda till våra gäster (när det kommer en massa gäster menar jag nu, vi har ju plats i vårat hus också), som kommer några gånger per år?!




Ne nu ska jag fortsätta med mina projekt här hemma. Håller på att fixa vårat gästrum. Det ska bli en helt annan stil mot vårat sovrum! Kommer bli så snyggt. Ska även göra en till sänggavel ni tyckete om fast en vit denna gång! Haha hade dock lite problem att få upp sängen vi fixat då vi upptäckte att den inte kom upp för trappen. Men Björn blev så förbannad att han tryckte upp den och räcket prack lite istället. Nu är den iallfall uppe!

Ut med uppblåsbara sängen..


                        Här sitter sängen fast i trappen..
                       

Kramar Isabel

Kommentarer

  • Jessica. säger:

    Hej! OM ni ska hyra ut det: skriv DIGERT kontrakt. Och läs på om besittningsrätt. Det kan nämligen bli så att de får rätten att bo kvar även om ni måste sälja och flytta pga någon anledning. Då får man sälja "med hyresgäst som ingår", vilket inte alltid är så ok för alla köpare... Så läs på, och TÄNK! Samt be om ex.vis 3 månaders deposition som ni har rätt att ta vid ex.vis sånt som inte är "normalt slitage". Bara lite tips från en som "varit där"... ;o)

    2009-10-21 | 18:33:02
  • Isabel säger:

    TACK för tipsen, jag kan inte ett skit om sådant. ända vi gjort är att kolla upp dem. Den tjejen vi tänkte ta in hade Massor med skulder!!

    Men jag behöver verkligen läsa på lite om detta.

    Jag skrev bara EN mån i deposition i annonsen =0/, kändes så mycket med mer. Vi får se hur det blir!

    2009-10-22 | 00:30:36
  • Mary säger:

    Alltså gymmar inte du också? :P Jag menar du har ju en grym kropp..

    2009-10-22 | 02:36:37
  • Jessica. säger:

    Ja, jag tänkte mest på den där otrevliga sitsen om de sabbar nåt för er, nåt som går sönder rejält, typ. Då är det ju bra med en hel del deposition. ;o) Samt att den kan användas som betalning under uppsägningstid. Dvs säger de upp huset och drar direkt kan ni låta depositionen täcka uppsägningstiden. =)



    Tyvärr har jag den erfarenheten att de som måste fixa boende på detta sätt på ett eller annat sätt är svaga ekonomiskt. Har ni hostat upp några miljoner för att köpa huset ska en hyresgäst helt klart kunna hosta upp 3 månadshyror i deposition. Bra att ni kollar dem! Många har nog skulder, kanske så pass att de inte ens får en vanlig hyresrätt. Men det finns förstås undantag! =)



    Ha en bra dag! =)

    2009-10-22 | 09:33:09
  • Isabel säger:

    Jessica: Ja det är en del att kola upp, ska läsa på lite när jag jobbar hela natten.



    Mary: Tack men tyvärr så gör jag ju inte det!

    2009-10-23 | 23:37:15
  • Mary säger:

    Då har du riktigt bra gener, för du ser tränad ut! :)

    2009-10-24 | 12:13:47

Kommentera inlägget här: