Isabel

Nyttig mat & tränings dax!

Kategori: Skönhet

Köpte denna bok till Björn här om veckan och fastnade för den själv. Den är bättre än jag trodde.
Att träna utan att ha ett dyrt gymkort, den handlar helt enkelt om hur man kan träna hemma utan massa redskap och utan att det behöver ta en massa tid.
Mycket man kanske visste innan men för mig gav den motivationen tillbaka.


Så nu de senaste dagarna har jag varit ute och sprungit varje dag innan frukost med vovvarna, gjort lite övningar för att träna mage osv. Även ätit nyttigt och inte så mycket kolhydrater. Framförallt på kvällen då jag inte äter kolhydrater alls.
Kommer ni ihåg när jag skrev att jag skulle börja äta nyttigt.. Det gick inge bra, men nu j****r!!!

Varför?.. Framförallt för att jag ska vara med i en modevisning om mindre än två veckor =0)

Så här har maten sett ut de senaste dagarna..

Tycker det är jätte gott men gäller att man orkar fixa bra mat hela tiden. Kalkon är så gott!

Massor av rotfrukter. Rotselleri, morötter, palsternacka, kålrot. Sen lite rödlök, vitlök och kryddor som jag steker med olivolja och lite smör tills de blir mjukare och fått lagom färg.

Kykling o grönt till.. Smaskens!!!


Tillbaka på jobbet igen efter ganska lång ledighet och resten av veckan är full av både jobb, galej och inte allt för mycket sömn. Så nu kör vi...

Kramar Isabel

Kommentarer

  • Caroline säger:

    Hejsan isabel.

    de ser jätte gott ut.

    jag undra hur du gör för att hålla dig i sån fin form? känner att jag också ska börja äta nyttig men jag vet inte hur man ska äta och träna. kan du berätta de för mig?

    kramar Carro

    2009-09-28 | 20:31:42
    Bloggadress: http://carolineronnlund.blogg.se/
  • Isabel säger:

    Hej Carro!



    Jag gör faktiskt inte så mycket mer än att motionera med mina hundar, äter nyttigt gör jag i perioder men försöker att alltid hålla mig ifrån onödigt socker dagligen som läsk, kakor, godis mm.



    Ska försöka ge dig lite tips: Såg att du har en hund och då är det ju jätte bra att gå ut på en "power walk" innan frukost alltså att du håller ett lite högre tempo när du går då bränner du som mesdt kalorier, eller om du även vill bygga muskler kan du jogga och göra lite höga knän för att träna mage, springa i skogen osv. Behöver inte vara ute allt för länge för då tappar man motivationen till nästa gång man ska ut.

    Dra ner på kolhydraterna i framförallt kvällsmålen alltså mindre pasta, potatis, ris , bröd mm.



    Jag vet ju inte hur din dag ser ut med tid osv men detta tar ju inte så lång tid och det är en jätte bra start att göra varje dag.

    Men köp boken där står det massa tips på hemma träning. Jag tycker det är onödigt att gå till ett gym speciellt när man har hund och kan kombinera att aktivera hunden samtidigt!



    Hoppas det hjälper dig lite iallafall!



    ha d bra! //Isabel

    Köp boken den är jätte bra!

    2009-09-29 | 14:05:00

Kommentera inlägget här: