Isabel

Har ni sett en häst med musche?

Kategori: Familjen

Inte? Då vill jag presentera Sir Felix!!!!




Hihi gud vad jag skrattade när jag såg honom första gången!! Haha

I Söndags var vi åter igen i Örebro för att träffa Felicia och en ny familj som hon antagligen ska flytta till. Även denna gång var det underbart väder.

Felicia och Sir Felix med tjejerna på.


Sen åkte vi hem och -->Lagade mat<--. Kommer inte ens ihåg sist vi gjorde det tillsamans hemma. Jag har levt på restauranger och 7 eleven mat den närmsta tiden USCH! Men snart så..
Exakt 4 arbetspass / 8 nätter / 177 timmar tills vi sitter på planet till värmen!!! Semestern kunde faktiskt inte komma lägligare. Både jag o älskling är ganska så slutkörda.





Kram på er!

Kommentarer

  • Jessica. säger:

    Flissan ser jättesmal ut. Eller är bilden missvisande? Det ser ju ut som om revbenen syns, trots all vinterpäls? Hoppas det är en synvilla, annars får du skälla på dem... ;o)

    2010-03-18 | 12:50:59
  • Isabel säger:

    Björn sa samma sak men jag tyckte inte hon såg smal ut.. När hon står brevid Felix ser hon faktiskt smal ut men han är en BIFF =0)! Hon står även på halm så om hon skulle vara hungrig så kan hon även äta det som hon gjorde när hon var undernärd när jag fick henne.

    Så det är nog en synvilla men ska hålla lite koll ändå!

    2010-03-18 | 23:47:06
  • Jessica. säger:

    Revbenen ska ju kännas om man stryker lätt med handen. Inte synas. Mängden stråfoder har inte så stor betydelse, det ger bara "extra buk". Det är energivärdet på hösilaget/höet som räknas. Be att få se en analys på maten om hon fortsätter vara mager. Och räkna ut hennes foderstat, finns program här på nätet. Det ska räknas efter aktivitetsnivå, och eftersom hon jobbar nu så ska hon alltså ha MER mat. ;o) Tänk också på att äldre hästar måste man se efter i GOD tid med hullet, så de inte faller ur. Det kan vara svårt att få dem i normalhull, annars. Hoppas det löser sig! =) Lilla Flissan!!! <3 (Jag är hönsig, jag vet... ;o) )

    2010-03-19 | 06:45:29

Kommentera inlägget här: