Isabel

♥ R I P min fina Diva 23-08-11 ♥

Kategori: Djuren

Igår eftermiddag gick vi den sista promenaden med vår älskade hund Divix. Hon blev 8 hela år och jag fick ca 7 fantastiska år tillsamans med henne. En äkta fighter som klarat sig igenom så mycket, från cancer, höftfel till råttgiftförgiftning. Hon klarade sig otroligt länge och var pigg o glad ut i det sista. En mycket egen omplaceringshund med många olater som blev en mycket kär och tillgiven vän i många år! En vis och förstående vän som alltid fanns där när man varit ledsen.

Hon hade antagligen ett tumör i magen. Buken var sprängfylld av vätska men i övrigt jätte smal o insjunken då hon inte kunde ta upp nått protein i kroppen. Allt hände inom loppet av några dagar. Men antagligen har tumöret funnits en längre tid och utbröt sen snabbt. Vi tog det tunga beslutet på mindre än en timme och låta henne somna in. 

Allt gick så snabbt att det var svårt att ta in. Jag är så glad att hon höll ut tills vi kom hem så vi kunde vara med henne en sista dag. Även om det skär i hjärtat att jag inte varit med henne så mycket den sista sommaren eftersom jag jobbat nästan hela tiden. Alla fina minnen finns som tur kvar från alla sommrar, vårar, höstar o vintar vi upplevt ihop!



























Sista dagen










♥ Vila i frid min hjärtevän! ♥

Du finns i mitt hjärta nu och föralltid
Ingen är som du o Jag älskar dig såå mycket!

Kommentarer

  • Caroline säger:

    Åh vad sorgligt, måste vara hur tungt som helst!

    styrkekramar till dig!

    2011-08-26 | 22:48:34
    Bloggadress: http://prinsessanspraliner.blogspot.com
  • Josefin säger:

    Å nej, fina Divis!!!



    Fy vad sorgligt, jag vet hur du känner dig.



    Kom ihåg att Diva hade det så bra en hund kan ha det och fick leva ett lyckligt liv hos er.



    Dave och jag tänker på er och beklagar sorgen!!



    XOXOX

    2011-08-27 | 19:05:47
    Bloggadress: http://josefinstaaf.com
  • Carro säger:

    Åh, det är verkligen ett tungt beslut men mår dom inte bra eller är sjuka så är de det rätta. Beklagar verkligen. Så sorgligt. Så fint du skrev om henne, och fina bilder! Men något annat kan det ju inte bli när objektet är så fint! <3

    2011-08-27 | 22:59:03
    Bloggadress: http://cajjok.blogspot.com
  • Isabel säger:

    Åh Tack!! Era fina ord värmer verkligen!!! Kramar till er

    2011-08-30 | 22:01:52
    Bloggadress: http://ladyisabel.blogg.se/

Kommentera inlägget här: