Isabel

morgon lyx

Kategori: Vardags lyx!

Nyvärpta frukost ägg.. som jag fick när jag var och tittade på ett stall där ev. Felicia ska bo i framtiden.





Den här veckan håller jag mig mest hemma, då jag har en sjukling att ta hand om. Inte jätte glamoröst att skrubba ett köttsår på en häst varje dag dock, utöver det ska jag även SPRUTA henne med gigantiska sprutor i halsen =0/.. Helt otroligt att man ens får göra sådant själv egentligen! Återkommer med bildbevis, så ni får lida med mig lite.. Stackars Flissan råkar ut för så mycket skit. Nu hoppas jag på att hon inte får feber och att det läker bra, annars blir det till att åka in akut till Ultuna hästklinik. Håll tummarna att jag slipper!

Nu blir det en långprommis med vovvarna i den strålande solen!

Kramar Isabel

Kommentarer

  • Jessica. säger:

    Nämen, vad har hänt med Flissan? Var det transportskada, eller? Hoppas hon inte behöver åka in till kliniken iaf... Ja, nog tar hästar typ all tid i världen, men det är det ju värt! De är ju ens bebisar, eller hur? Jag har ju haft Atte i mer än 15 år nu, han är värd allt som vi gått igenom. Antar att du känner samma för Flissan. Många som tar bort dem för skador, men bara de kan ha ett drägligt hästliv utan smärta tycker jag de är värda att få en chans, MINST! <3



    Var ligger stallet med hönsen då? Nyfiken ju! Det är förmodligen massor av småstall här i krokarna, jag har ingen aning. =)

    2011-03-08 | 16:44:32
  • isabel säger:

    Nej inte transportskada, även om man kunde tro det så mk som hon sparkade.. Hon skadade sig i hagen, antagligen på en pinne lr liknande, skar upp ett djupt snitt i benet. visar sen.

    Stallet ligger i Tierp.

    Ja klart jag håller med, känns så bra att ha henne här just nu och så länge hon inte lider så ska hon självklart vara vid liv!

    2011-03-08 | 20:39:31
    Bloggadress: http://ladyisabel.blogg.se/
  • Jessica. säger:

    Oj, jag såg bilderna på såret nu. Blä! Min syrras häst hade en sårficka där man gott och väl fick in en knytnäve en gång. Det var ännu mer blä... =(



    Men du, Tierp är ju jättelångt bort...? Måste ju ta typ 1 timme dit eller så, från oss? Stallet du har henne i nu då, är inte det ok? =) Känner mig som en skurk som inte vill ha hyresgäster längre, men det är ju en fråga om tid faktiskt. 2 hästar (eller 1.5...) är så oerhört lite, det märks knappt. Men om du vill/behöver så kan jag fundera på det... Tierp är ju helt åt fel håll, väl? =)

    2011-03-09 | 16:04:39
  • isabel säger:

    Ja jag har oxå sett mk värre, ett sto hade så djup ficka att ägaren fick gräva ur såret nästan till sin egen armbågr.. helt otroligt äckligt, fyllt med var och flugor.



    Jo det är en tim ungefär men det är en kostnadsfråga oxå, och tid, hos henne kommer hon stå på foder, jag betalar typ bara försäkringen och hon blir gott omhändertagen så kan jag åka upp hur ofta jag vill när jag vill. Hon verkar väldigt kärleksfull och djuren kommer alltid först! Hon verkar toppen.

    2011-03-09 | 17:02:43
    Bloggadress: http://ladyisabel.blogg.se/
  • Jessica. säger:

    Jaha, men då så. Jag trodde fodervärd inte var aktuellt längre. Men då förstår jag varför du väljer Tierp istället för ett närmare stall. =)

    2011-03-10 | 05:24:53

Kommentera inlägget här: