Isabel

Onsdag

Kategori: Dagens outfit






Örhänge och tröja - H&M, Armband - Asos


Ser jag trött ut idag? Det är jag! Idag var nog dem mest panikångestladdade dagen på länge.
Efter att jag kom hem från jobbet imorse hann jag bara sova ynka 3 timmar, för att åka och hämta min häst Felicia. Bestämdes i sista stund igår. Det positiva är att jag slapp köra 6 timmar för att hämta henne, utan bara till Tierp (ca 1 timme).
Stackas häst helt slut efter att ha stått i en transport i över 6 timmar, för att sen hoppa in i nästa transport en och en halv timme till. JAG är livrädd numera att köra (eller i detta fall bara åka med, slapp iallafall köra) efter flera olika hemska händelser med henne för flera år sen.
Minsta kurva sparkade hon så hela släpet vajade och jag blev bara vitare och vitare i ansiktet, det är sant jag var så rädd att nått skulle hända att jag höll på att svimma. Killarna i bilen undrade väl var det var för fel på mig, så nervös och händerna skakade som asplöv!

1,5 tim senare (som var en EVIGHET) kom vi fram till det nya stallet. Slängde av hästen från dödsångest cellen, och då kunde jag äntligen andas ut. Hela hästen var dyng svettig, men lugn så fort hon kommit in i boxen. Vilken lättnad, ville bara gråta av lycka, när nervositeten släppte!
Jag är ingen människa som lätt får panik, men det här är bland det värsta jag vet!


Men Flissan är iallafall hemma hos mig igen, efter ca 2 år på vift. Det känns SÅ skönt att ha henne hemma igen och kunna ha mer koll. Nu vet ni det ;0)!!! Stort tack till er för alla tips och hjälp! ♥

Kramar Isabel

Kommentarer

  • Jessica. säger:

    Hej! Å vad skönt! Men 2 år??? Då tog du väl i? ;o) Åkte hon inte till första fodervärden i dec-09? Har du henne hos Arne och Tess nu då, eftersom du skriver att hon är hemma hos dig? Det är ju jättenära dig. =) Får hon ridas nåt alls nu, eller är det bara gräsklippning som gäller?



    Ja, transportering av häst i detta väglag är ingen höjdare precis. Förstår att du var orolig! Men nu är hon ju hos dig igen, vad SKÖÖÖÖÖNT för dig! =)

    2011-03-03 | 07:00:38
  • isabel säger:

    Jag är sämst på tid, men nästan för de första hade henne nästan ett år vet jag och de andra fodervärdarna oxå, sen nu bara nån månad lr 2 hos nr 3. Enklaste är ju o kolla kontrakten ;0).. länge är det iaf.



    Nej faktiskt inte, va lite föör saftigt pris (4500/mån). Hittat ett stall med 8 boxar, kollektivt men de fixar allt åt mig ändå för högre peng förstås (dock bara hälften så mk som tess tog. De ligger ungefär lika långt bort som från oss till dig, men åt andra hållet.

    Får se hur länge hon kommer stådär för jag ska titta på ett väldigt lovande hem till henne på fredag. Detta var ju panik/sista stund att bara få henne hem liksom.



    Hon kommer få vila nån månad sen promenadridas/ledas, man får liksom känna efter lite, lyssna på hästen. Ingen hårdridning dock, mest lite aktivering och mys =0)!

    2011-03-03 | 14:54:43
    Bloggadress: http://ladyisabel.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hej Undrar bara om hon får åka brett i transporten? ev att man flyttar mellan väggen Vissa hästar vill stå brett med benen för att hålla balansen bra. Vet 2 st som blev helt lugna när dom fick åka bredbent Ett tips bara.

    2011-03-03 | 17:57:38
  • isabel säger:

    Jag har provat det förr, självklart men vissa hästar kan bli värre av de för de får ju faktiskt stöd av väggarna oxå. Flissan är mest sur o tycker det är sjukt obehagligt i kurvorna och sparkar så hårt hon bara kan, och med brett får hon liksom ännu mer svängrum att sparka ännu hårdare. Hon fick stå på höger sida en gång med fodervärdarna då blev hon ännu värre och sparkade typ sönder transporten... Har en känslig häst helt enkelt!

    2011-03-04 | 12:20:08
    Bloggadress: http://ladyisabel.blogg.se/
  • Jessica. säger:

    Oj, ja, hon kanske vill ha ett pris som innebär att hon går i plus, istället för +/- noll. I plus går man ju inte på "normala" priser, iaf inte med ett mindre stall. Men så skönt då, att det löste sig. Jag tror jag vet vilket stall du menar att hon är i nu. Du får blogga igen när du varit på nästa ställe och kollat. =)

    2011-03-04 | 18:52:10

Kommentera inlägget här: