Isabel

Träning.

Kategori: ---> Isabel <---

Får ofta frågan om Hur mycket jag tränar. Många tror jag sitter på gymmet och tränar flera gånger i veckan. Sanningen är den att jag inte tränar alls. Nästan inte iaf. Vardagsmotion är melodin för mig, mycket för att jag måste med min hund. Inget man blir vältränad av.
Grejen är den att jag får muskler väldigt lätt. Jag skulle faktiskt vilja ha mindre. Så om det är nån som kan tala om för mig hur jag gör det, så dela gärna med dig ;). Har ett stillasittande jobb så där blir heller inga muskler gjorda.
 
Jag är periodare och blir jätte sugen på att träna ibland, motionsträna. Skulle jag lägga mig på gymmet och lyfta tyngder skulle jag bli en kort liten biff. Inget jag vill. haha! Just nu är jag i en "tränings" period, vill äta nyttigt och motionera. Ska nog prova på nån ny sport tänkte jag, nån kampsport kanske. Typ det ända jag inte testat. Är ju gammal gymnast, badmintonspelare och ryttare. Även lite bollsporter som innerbandy, fotboll, golf (om det nu e en sport..). Poledance är väl den träningsform jag hållt på med mest de senaste åren, vilket är grym träning. Mer än många tror. De som tävlar i det är just f.d gymnaster eller balettdansöser som vill gå vidare o prova nått nytt. Har instruerat poledance lite grann också, vilket är väldigt kul.
 
Man blir inte yngre och ska man träna är det HÖG tid nu. För att kroppen ska va snygg och hålla länge! Så pepp pepp, nu kör vi!
 
Brukar inte lägga upp bilder där jag spänner mig armarna, tycker det är lite små jobbigt faktiskt. Man vill alltid ha det man aldrig kan få, är det inte så. Men här har ni..
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: