Isabel

Ögonoperation avklarad!

Kategori: Skönhet

Nu har jag hunnit gå en och en halv dag med mina nya ögon. Dag ett direkt efter operationen, som gick smärtfritt, var jag väldigt ljuskänslig och ville bara blunda mest hela tiden. Imorse när jag gick upp var jag helt fascinerad hur bra jag såg redan dagen efter! Gick på ett återbesök ett dygn efter och vi testade synen som blivit ovanligt bra redan. Det ska nämligen ta nån vecka innan man ser så bra som jag redan gör. Men lite lite är det kvar till jag ser riktigt klart. Knappt märkbart eftersom jag är van att inte se ett skit. typ.

Det var lite som ur en science fiction film att göra denna operation. Stor lasermaskin som snackade med en rymdskepps röst som lasrade upp ett snitt, för att doktorn sen ska gräva runt där inne i ögat.. Kändes bara som ett litet tryck på ögat. Inget mer. Så nu dagen efter sitter jag redan på jobbet och ser bättre än någonsin utan linser :-)! På Proforma Clinic gjorde jag operationen.

Väntar på att få gå in i operationssalen och säger farväl till glajjorna som suttit på den senaste veckan.

Människor måste undrat vad jag höll på med i mina solglasögon ute på stan i kvällsmörkret.

Så här snygg va jag när jag sov. Rymdskeppstyle va det ja.. haha!

PUSS!

Kommentarer

  • Pontus säger:

    Var läkaren på Proforma Clinic bra? Har läst en del om proforma Clinic och de som gjort plastikoperation där är väldigt mssnöjda men den/de ögonkirurger de har kanske är bättre. Vilken metod var det du gjorde?

    De är ju de enda i sverige som använder den nya metoden smile och den verkar intressant men man vil ju vet vad de gör för innan man bestämmer sig.

    2012-01-27 | 08:45:57

Kommentera inlägget här: