Isabel

Kiss vägran!

Kategori: Familjen


                          
Puma är ganska rolig, jobbig eller bortskämd, kalla det vad du vill. När vi är i stan VÄGRAR hon att kissa eller ännu värre, nr två!
Hon är en fin dam och kan bara göra ifrån sig hemma eller åtminstone en bit utanför stan.
När jag var hos min syster över en natt och halva dagen efter blev detta ett stort problem! Vi var på en lång promenad längs kajen och i en park.. men icke sa nicke, inget kissande här inte!
Efter att ha hållt sig, från eftermiddagen dagen innan till dagen efter vid kl två, stannade jag en bit utanför stan och släppte henne i en liten skogsdunge. Då satte hon sig och kissade minsann.. och läääänge!  
Måste nog bo med henne i stan någon vecka eller mer för att få bort detta problem.

Puma - Ingen stadshund det inte!



Apropå våra hundar så fick vi ett anonymt brev i brevlådan i går morse med enbart en urklippt artikel. Antagligen av samma granne som gjorde anmälan om att vi "plågade" våra hundar.

Börjar undra VAD deras problem är, VAD stör dom så mycket? Här bor man på landet med inga grannar på långa vägar brevid oss och har inte stört någon på nått sätt (förutom anmälan vi gjorde såklart). Våra hundar springer absolut inte över till några grannar heller.
Vad tycker ni..? Vad ska man göra? Sätta upp bloggadressen på brevlådan och skriva nått meddelande där till dom haha.
Ända jag kan komma på. Dom vet ju uppenbarligen vilken brevlåda vi har.. Och jag vet inte deras eftersom jag inte kan vara helt säker på vem det är.
Äh eller så väntar vi och ser om det lugnar ner sig, jag menar vad finns det att hitta på mer?! 

To be continued...


=0) Kramar Isabel

Kommentarer

  • rottis säger:

    Om dom forsätter och hålla på får du till slut göra en anmälan på dom. Eftersom det låter bara som mer o mer trakasserier från deras sida.

    Om ni inte stör nån eller har era hundar över hos grannen hela tiden så ska dom inte bryr sig.

    Usch va jobbigt att ha såna grannar suck...

    Eller ha is i magen gå över fråga "Tjena, är det ni som har lagt den här i brevlådan"

    Å ta idioten på en gång.



    Fan va fegt av dom att inte säga det till er öga mot öga... skicka lappar haha :-D



    Ta hand om er!

    2009-03-08 | 10:00:17
  • Julija säger:

    de är säkert bara avundsjuka över att ni har det bra, har en supersnygg jättestor villa o en fin hund..... hade jag varit du, hade jag inte brytt mig

    2009-03-08 | 15:38:20
    Bloggadress: http://julijal.blogg.se/
  • Jessica säger:

    Det är inte klokt! Men jag lovar och svär att det är svartsjuka, ute på vischan här blir man inte helt accepterad förrän tredje generationen typ... Vi har också haft lite problem, men inte på detta sätt. Håller med sign Rottis: Gå och ring på hos den granne du tror det är, och ta med brevet och kolla deras reaktion. Ta med Björn också... Så känns det bättre förstås.



    Vad stod det i tidningsklippet? För visst får man ha lösa hundar på landet då det inte är "bebistid" i naturen, dvs hela vinterhalvåret? Så har jag tolkat det.



    Låt dem inte sätta sig på er, visa dem hur civilicerade människor beter sig! ;) /Jessica.

    2009-03-09 | 09:34:38
  • Jossan säger:

    Gud vilka tragiska människor. Håller med Rottis, om det forsätter så kan du anmäla dem!

    2009-03-09 | 23:59:49
    Bloggadress: http://josefinstaaf.blogg.se/
  • Jessika säger:

    Hallå

    Vilka dårar bara säga till så kan jag komma upp med både nisse och leon så blir det ännu mera hundar, ni verkar ha otur med era grannar visst va det någon dåre här ute på ingarö också??

    Kramis Jessika

    2009-03-11 | 13:58:49
  • isabel säger:

    Tack för alla kommentarer!



    Jag ska nog ha lite is i magen och vänta o se om det händer nått mer.. Gör det de så blir det att knacka på, eller värsta fall polisen.



    Jessica: Precis.. Tidningsklippet informerar bara om att man måste börja koppla sina hundar (om man befinner sig där det finns vilt), en viss period. Dom lägger ut en sådan annons varje år i tidningarna.



    Jessika: JA haha det hade ju varit skoj, tre rottisar och en Grandis. Sen kan Kira och några fler komma också så blir det ett riktigt hunddagis här!!

    Ja vi hade ju lite problem på Ingarö också. Men det var ju inte med hundarna, utan våran JULBELYSNING haha! Nån "gubbe" som gick och drog ur sladdarna.. Två gånger!

    Han sprang på våran tomt en vinterdag. Jag hade jobbat hela natten och vaknade till när jag hörde nån smyga omkring + att Diva morrade.. men jag var tyvärr FÖR trött o somnade om. Ångrar såå mycket att jag inte släppte ut Diva! Hade varit kul o se reaktionen, både av Inkräktaren och Diva (som antagligen skrämt skiten ur honom).



    Kram Kram



    2009-03-11 | 19:48:15
  • Jessika säger:

    2009-03-12 | 07:38:44
  • jessika säger:

    hahaha hade varit en syn att sett hahah stackars sate det hade varit sista gången han gjorde nåt sånt..



    Det e riktigt jobbigt att ha dåliga grannar men smart att ligga lågt och hjälper inte det då får ni ha en grillfest i vår och alla hundar följer med då kommer dom nog hålla sig bort..

    Lycka till

    2009-03-12 | 07:41:50
  • Jessica säger:

    Ja, tidningen brukar ju skriva nåt sånt och som om ni är de enda på vischan som skulle ha hundarna lösa på promenaderna? Våra grannar här borta hos oss, bönderna du vet, har ju sina 4 små danska gårdshundar lösa för det mesta för att nämna någon just här ute. Sjuka grannar har du, helt klart... Diagnos??? Hehe: AVUNDsjuka!!! ;)

    2009-03-16 | 22:01:32

Kommentera inlägget här: