Isabel

RIP Felicia 2012-08-28

Kategori: Allmänt

IGÅR, måndag, var en tung dag. Man fattar det inte riktigt. Allt va som en stor chock. Att försöka hålla humöret upp så hon inte ska märka vad som ska ske. Hon såg så fin ut, rund om magen, solblekt, manen busigt ruffsig, välmående, trotts sina onda ben.
Allt gick ganska fort från att jag hämtat henne från hagen, givit henne massa morötter, och ledit henne en bit in i skogen. Va nära henne så hon inte skulle bli för orolig. Tills skottet gick. Hon föll till marken. Tungt.
 
TACK Carro för att du följde me mig, det betyder jätte mycket ♥
 

 
HON gjorde mig till den lyckligaste människan på denna gjord när hon kom ur lastbilen. Hon var min. Min alldeles egna häst. En ung tjejs största dröm.
Jag var 14 år och hon var 5. Vild och envis som få. Flög över hindren som om de va brinnande stockar. Vi tränade hårt flera gånge i veckan. Tävlade ibland. Från att inte ens komma över första hindret på nån luciahoppning till att en annan större tävling där vi vann två klasser på samma dag. Bråkat antal gånger envisa som vi båda va. Gallopperat över ängar som aldrig verkar ta slut. Hållt hårt i manen när vi simmat i havet. Kunde stå i timmar och bara borsta, klippa manen och småpilla. En sommar bodde jag o nån vän på höloftet och åkte knappt hem en enda gång förän skolan startade igen. Så många många äventyr att man skulle kunna skriva en bok. Så mycket minnen.
Härligast av allt är de gånger vi varit ute i naturen, i skogen, och man stannar upp, tänker på va underbart det är, att få uppleva det tillsammans. Denna stora, svarta, varma varelse. Känslan. Kärleken. Obeskrivligt.
 
Sista ca 2 åren har vi inte varit så nära varann, hon har gått och betat i stora hagar. Det hon gillade bäst. Att va fri och få äta hur mycket gräs man vill. Men denna sommar var den sista då benen inte skulle hålla mycket längre.
 
Finns ingen som Du, såklart, men Du va väldigt speciell. Du har format mig till den jag är idag. Du lärde mig att ta ansvar väldigt tidigt. Och mycket mer jag inte ens kan sätta ord på.
 
Hälsa Diva från mig min älskling, som gick bort ett år sen nu. Mina änglar. Vi ses på andra sidan ♥ Det finns ingen kärlek så Ren som den man får av sina djur..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 ♥ ♥ ♥
 

Kommentarer

  • claudia säger:

    <3

    2012-09-02 | 23:36:23
  • Marie säger:

    <3 RIP Felicia <3

    ja minnen va det när hon kom och när vi bodde på höloftet och på en morgon oxå fick se ett nykläckt islands föl.

    det va tider.

    Svar: :) Ja det var tider de <3
    ladyisabel

    2012-09-03 | 20:04:13

Kommentera inlägget här: